Chocolate Slim Ürün Görseli

Çikolatanın Faydaları

Bir dahaki sefere çikolata yediğinizde, bu konuda aşırı derecede suçluluk hissetmek zorunda kalmayabilirsiniz. Zayıflamaya neden olan kötü şöhretine rağmen, bu leziz muameleye ilişkin bir dizi sağlık faydası vardır. Çikolata tropikal Theobroma kakao ağacı tohumlarından yapılır ve en eski kullanımı Mesoamerica’daki Olmec uygarlığına uzanır .

Avrupa’da Amerika kıtasının keşfinden sonra, çikolata daha geniş dünyada popüler hale geldi ve talebi patladı. Çikolata, o tarihten bu yana, milyonlarca insanın eşsiz, zengin ve tatlı tadı sayesinde inanılmaz derecede popüler bir gıda ürünü haline geldi.

Ancak çikolatayı yiyen şey sağlığımız üzerinde ne gibi bir etkiye sahiptir?

İşte çikolata ile ilgili önemli noktalardır. Daha ayrıntılı bilgi ve destekleyici bilgi ana makalede yer almaktadır.
Geçmişte, çikolata tüketimi diyabet, koroner kalp hastalığı ve hipertansiyon gibi durumlarla ilişkilendirilmiştir .
Çikolata, bazı uzmanlar tarafından antioksidan içeriği nedeniyle övdüler.
Bazı çalışmalar, çikolatanın kolesterol düzeylerini düşürebileceğini ve hafızadaki düşüşü önleyebileceğini ileri sürdü.
Çikolata çok sayıda kalori içerir.
Ortalama Amerikalı her yıl 4.5 kg çikolata tüketir.

Yıllar geçtikçe, çikolata yağ içeriğinden dolayı çok fazla baskı aldı; tüketimi akne , obezite, yüksek tansiyon , koroner arter hastalığı ve diyabet ile ilişkilendirilmiştir . Bununla birlikte, Hollanda Journal of Medicine’te çikolatanın sağlık üzerindeki etkilerini gözden geçiren Rashed Latif’e göre , hepsi kötü bir haber değil.

“Kakaodaki biyolojik açıdan aktif fenolik bileşiklerin keşfedilmesi bu algılamayı değiştirdi ve yaşlanma, oksidatif stres, kan basıncı regülasyonu ve ateroskleroz üzerindeki etkileri üzerine araştırmalar başlattı ” diyor. Bugün, çikolata muazzam antioksidan potansiyeli nedeniyle övülüyor . Kakao içeriği yükseldikçe, daha fazla sağlık faydası olur ve genel sağlık için daha iyi şeker içeriği azalır.

Çikolatayı yemenin potansiyel faydaları şunları içerebilir:

Kolestrol seviyelerini düşürme
Bilişsel düşüşün önlenmesi
Kardiyovasküler sorun riskini azaltmak
Aşağıda belirtilen muhtemel sağlık yararlarının bir defalık araştırmalardan geldiğini belirtmek önemlidir; bu, doğru oldukları kanıtlanmadan önce daha fazla araştırmanın gerekli olacağı anlamına geliyor. Bununla birlikte, kesinlikle ilginç okumalar yapıyorlar.

Çikolata, kolestrolü düşürür

The Journal of Nutrition’da yayınlanan bir araştırmaya göre , çikolata tüketimi , “kötü yağlar” olarak da bilinen düşük yoğunluklu lipoprotein (LDL) kolestrol düzeylerini azaltmaya yardımcı olabilir . Araştırmacılar, bitki sterolleri (PS) ve kakao flavanolleri (CF) içeren çikolata çubuklarının kolesterol düzeyleri üzerinde herhangi bir etkisinin olup olmadığını araştırmak için yola çıktılar.

Çalışma yazarları, “sonuçlar, düşük yağlı diyetin bir parçası olan PS ve CF içeren çikolata çubuklarının düzenli tüketiminin, kolestrolü düşürerek ve kan basıncını arttırarak kardiyovasküler sağlığı destekleyebileceğini gösteriyor” yazdı.

Çikolata bellek azalışını önleyebilir

Harvard Tıp Fakültesi’ndeki bilim adamları, günde iki bardak sıcak çikolata içilmesinin beynin sağlıklı kalmasına ve yaşlı insanlarda hafıza kaybının azaltılmasına yardımcı olabileceğini öne sürdü.

Araştırmacılar, sıcak çikolatanın beynin ihtiyaç duyulan bölümlerine kan akışını geliştirdiğini keşfetti . Kurşun yazarı Farzaneh A. Sorond şunları söyledi:

” Beynin itibariyle farklı alanlarda, Alzheimer gibi hastalıklarda önemli bir rol oynayabilir, onlar da nörovasküler kavrama denilen büyük kan akımını. Bu ilişki, ihtiyaç görevlerini tamamlamak için daha fazla enerji gerekir.”

2014’te yayınlanan bir başka çalışmada, araştırmacılar, lavado adı verilen bir kakao ekstraktı’nın belki de Alzheimer hastalarında görülen sinir yollarının hasarını azaltabileceğini veya önleyebileceğini buldu. Bu, durumun semptomlarının – bilişsel gerileme gibi – yavaşlamış olabileceği anlamına gelir.

Çikolata ve kalp hastalığı riski

The BMJ’de yayınlanan araştırma, tüketen çikolatanın kalp hastalığının gelişme riskini üçte bir oranında azaltabileceğini önermektedir . Rapor, Paris, Fransa’daki Avrupa Kardiyoloji Kongresi’nde sunuldu.

Yazarlar şu sonuçlara vardı:

” Gözlemsel kanıtlara dayanarak, çikolata tüketim seviyeleri kardiyometabolik bozuklukların riskinde önemli bir azalma ile ilişkili gibi gözüküyor” Çikolata tüketiminin potansiyel olarak faydalı bir etkisini doğrulamak için daha ileri deneysel çalışmalara ihtiyaç vardır. ”

Çikolata ve vuruş

Kanadalı bilim insanları 44.489 kişiyi içeren bir araştırma yaptılar ve çikolata yiyen kişilerin inme geçirme olasılığı yüzde 22 daha az olduğunu keşfetti . Ayrıca, felç geçirenlere rağmen çikolatayı düzenli olarak tüketenler sonuç olarak yüzde 46 oranında daha az ölmüştü.

2015 yılında kalp dergisinde yayınlanan bir başka çalışmada, araştırmacılar, diyetin 25.000 kadın ve erkeğin uzun vadeli sağlığı üzerindeki etkisini izledi. Bulgular, her gün 100 gram çikolata yemenin, kalp rahatsızlığı ve inme riskinin düşük olabileceğini gösteriyor.

Diğer çikolata yararları kısaca

Son yıllarda, çukulata ve bunun potansiyel sağlık etkilerine çok fazla ilgi duyuldu. Aşağıda bazı örnekler verilmiştir; bağlantılar tıbbi haber bugün makalelerinde harflerle yazılmıştır:

Hamilelik sırasında çikolata yemenin fetal büyümeye ve gelişimine faydalı olabileceği düşünülmektedir

Anneler için iyi bir haber: Gebelik sırasında her gün 30 gram çikolata yemenin fetal büyümeye ve gelişimine faydalı olabileceğini düşünüyoruz. Atlanta, GA’daki Ana Anne-Fetal Tıp Topluluğu’nun 2016 Gebelik Toplantısında sunulan bir çalışmanın sonucudur.

Çikolata, kognitif fonksiyonu canlandırabilir

İştigal dergisinde yayınlanan bir araştırma , haftalık en az bir kere çikolata yemenin, bilişsel işlevleri geliştirme potansiyeline sahip olduğunu ileri sürüyor .

Koyu çikolata: sporcuların performansı için bir artış?

Çikolataya şaklanmak için çok sportif miydiniz? Uluslararası Spor Beslenme Derneği Dergisinde yayınlanan araştırmaların yine düşünün . Bulgular, biraz koyu renkli çikolatanın fitness eğitimindeki performansı artıracağını önermektedir .

Diyabet, kalp hastalığı riski düşüklüğü ile bağlantılı günlük çikolata alımları

Gelecekte doktor ziyareti, çikolata için bir reçete ile sonuçlanabilir mi? Yeni bir araştırmaya göre, bu mümkün. Araştırmacılar, her gün az miktarda çikolata tüketmenin diyabet ve kalp rahatsızlığı riskini azaltabileceğini belirtti.

Çikolata ilişkin riskler ve önlemler

Çikolata, büyük miktarda şeker içeren yüksek bir kaloriye sahiptir . Dolayısıyla, bir kişi kendi ağırlığını azaltmaya veya korumaya çalışıyorsa, çikolata tüketiminde bir sınır belirlemek iyi bir fikir olabilir. Çikolataların çoğunda şeker miktarı da diş çürümesine neden olabilir.

Buna ek olarak, çikolatanın zayıf kemik yapısına ve osteoporoza neden olabileceğini düşündüren bir araştırma var.

American Journal of Clinical Nutrition’da yayınlanan bir çalışma, yaşlı kadınlarda çikolata tüketimi ile kemik yoğunluğu arasındaki ilişkiyi tanımlamak için yürütülmüştür .

Yazarlar, “günlük olarak çikolatayı tüketen daha yaşlı kadınların daha düşük kemik yoğunluğu ve gücü var” sonucuna varmıştı.

Genel olarak, çikolata için sağlık faydaları vardır ve çikolata için olumsuz yönler vardır. Her zamanki gibi, denetleme anahtardır.

YORUM GÖNDER

  • İsim
  • Eposta
  • Yorum

YORUMLAR (0 )